Saturday, June 21, 2014

Pes Nasi Arab Al-Bayt

Teks : Shehren Shahadan
Sumber Imej : Google

Fenomena Pes Nasi Arab melanda pula Malaysia ketika ini. Sana sini kecoh jualan pes nasi arab. Al maklumlah makanan negara lain sudah menembusi pasaran Malaysia sekarang. Tidak perlu pergi sampai negara Arab sana untuk merasa juadah masakan mereka. Kedai-kedai berunsur makanan gaya arab pun tumbuh macam cendawan sekarang.

Jadi saya tidak terkecuali. Ingin masuk sekali dalam fenomena terkini. Memudahkan bicara tatap dan nikmatilah hidangan gambar dari saya dahulu. Jika mahu rasa seperti yang lain nya sila buat pembelian dengan saya. Di akhir entry saya akan sertakan detail sekali.


4 jenis Nasi Arab Al Bayt :-
 
↪ Nasi Mandy Ayam Saudi           
↪ Nasi Mandy Kambing Yaman
↪ Nasi Kabsah Ayam                   
↪ Nasi Maqluba Ayam
 
>> 1 kotak mengandungi Beras Bathmati
dan Rempah dan boleh dihindangkan
untuk 5 - 6 orang, bersamaan 1 dulang.
 

>> Apa beza Mandy Saudi, Mandy Yaman, Kabsah & Maqluba?
 
Perbezaan dari segi rempah, cara masak dan asal negara. Kabsah resepi dari Teluk Arab dan Maqlubah berasal dari Palestin, Jordan dan Lubnan.

>> cara memasak ada di sediakan di kotak. Jadi sediakan bahan mentah seperti ayam atau kambing mengikut pes nasi arab pilihan anda.

Harga : RM15 (1 kotak)
Pos SM : RM7
Pos SS : RM10

Jadi kesayangan semua, teruja tidak melihat gambar-gambar ini. Jika teruja terus cepat-cepat hubungi saya ye.

Sekian. Semoga bermanfaat.

Hubungi saya pada 3 langkah mudah di bawah untuk pembelian:-
FB:Shehren Shahadan
Email:shehrenshahadan@yahoo.com

No comments:

Post a Comment